Search This Blog

Theme images by MadCircles. Powered by Blogger.

Popular Posts

Fashion

Get All The Latest Updates Delivered Straight Into Your Inbox For Free!

Pages

Click Below Link to Download Application Form

Saturday, August 12, 2017

The Hindu Editorial - 4 (Risks to Growth: Mid-Year Economic Concerns)

Risks to Growth: Mid-Year Economic Concerns (เคตृเคฆ्เคงि เค•े เคฒिเค เคœोเค–िเคฎ: เคฎเคง्เคฏ เคตเคฐ्เคทीเคฏ เค†เคฐ्เคฅिเค• เคšिंเคคाเคँ)




Given the recent policy changes, the CEA has done right to flag mid-year concerns (เคนाเคฒ เคฎें เคจीเคคिเค—เคค เคชเคฐिเคตเคฐ्เคคเคจों เค•ो เคฆेเค–เคคे เคนुเค, เคธीเคˆเค เคจे เคฎเคง्เคฏ เคตเคฐ्เคท เค•ी เคšिंเคคाเค“ं เค•ो เคंเคกी เค•เคฐเคจे เค•ा เค…เคงिเค•ाเคฐ เค•िเคฏा เคนै)

Five months after the Economic Survey 2016-17 was released, Chief Economic Adviser Arvind Subramanian has presented the second volume of the annual economic review-cum-prognosticatory report (เค†เคฐ्เคฅिเค• เคธเคฐ्เคตेเค•्เคทเคฃ 2016-17 เค•े เคชांเคš เคฎเคนीเคจे เคฌाเคฆ เคœाเคฐी เคนुเค† เคฅा, เคฎुเค–्เคฏ เค†เคฐ्เคฅिเค• เคธเคฒाเคนเค•ाเคฐ เค…เคฐเคตिंเคฆ เคธुเคฌ्เคฐเคฎเคฃ्เคฏเคฎ เคจे เคตाเคฐ्เคทिเค• เค†เคฐ्เคฅिเค• เคธเคฎीเค•्เคทा-เคธเคน-เคชूเคฐ्เคตเคตाเคนी เคฐिเคชोเคฐ्เคŸ เค•ा เคฆूเคธเคฐा เค–ंเคก เคช्เคฐเคธ्เคคुเคค เค•िเคฏा เคนै). With the intervening period having provided a wealth of data points and policy developments, including the momentous roll-out of the Goods and Services Tax, there was a clear need to update and refresh outcomes and forecasts (เค…ंเคคเคฐाเคฒ เค…เคตเคงि เค•े เคธाเคฅ เคธाเคฎाเคจ เค”เคฐ เคธेเคตा เค•เคฐ เค•े เคฎเคนเคค्เคตเคชूเคฐ्เคฃ เคฐोเคฒ-เค†เค‰เคŸ เคธเคนिเคค, เคกेเคŸा เคฌिंเคฆुเค“ं เค”เคฐ เคจीเคคिเค—เคค เค˜เคŸเคจाเค•्เคฐเคฎों เค•ा เคงเคจ เค‰เคชเคฒเคฌ्เคง เค•เคฐाเคฏा เค—เคฏा, เคชเคฐिเคฃाเคฎों เค”เคฐ เคชूเคฐ्เคตाเคจुเคฎाเคจों เค•ो เค…เคชเคกेเคŸ เค”เคฐ เคคाเคœ़ा เค•เคฐเคจे เค•ी เคธ्เคชเคท्เคŸ เค†เคตเคถ्เคฏเค•เคคा เคฅी). And his outlook for growth in the current financial year has clearly turned more sombre (เค”เคฐ เคฎौเคœूเคฆा เคตिเคค्เคคीเคฏ เคตเคฐ्เคท เคฎें เคตिเค•ाเคธ เค•े เคฒिเค เค‰เคจเค•ा เคฆृเคท्เคŸिเค•ोเคฃ เคธ्เคชเคท्เคŸ เคฐूเคช เคธे เค…เคงिเค• เคจिเคฐाเคถ เคนो เค—เคฏा เคนै). While Volume I had projected the gross domestic product expansion in 2017-18 in a range of 6.75-7.5%, the CEA has had to take cognisance of several new factors that have contributed to his diagnosis: “that the balance of risks seem to have shifted to the downside” with a far lower likelihood of growth being “closer to the upper end” (เคœเคฌเค•ि เค–เคฃ्เคก I เคจे 2017-18 เคฎें เคธเค•เคฒ เค˜เคฐेเคฒू เค‰เคค्เคชाเคฆ เคตिเคธ्เคคाเคฐ เค•ा เค…เคจुเคฎाเคจ 6.75-7.5% เค•ी เคธीเคฎा เคฎें เคฒเค—ाเคฏा, เคธीเคˆเค เค•ो เค•เคˆ เคจเค เค•ाเคฐเค•ों เค•ा เคธंเคœ्เคžाเคจ เคฒेเคจा เคชเคก़ा, เคœिเคจ्เคนोंเคจे เค…เคชเคจे เคจिเคฆाเคจ เคฎें เคฏोเค—เคฆाเคจ เคฆिเคฏा เคนै: "เคœो เคœोเค–िเคฎों เค•ा เคธंเคคुเคฒเคจ เคนै เคตिเค•ाเคธ เค•ी เคฅोเคก़ी เค•เคฎ เคธंเคญाเคตเคจा เค•े เคธाเคฅ "เคŠเคชเคฐी เค›ोเคฐ เค•े เค•เคฐीเคฌ" เคจीเคšे เค•ी เค“เคฐ เคธ्เคฅाเคจांเคคเคฐिเคค เคนो เค—เคฏा "). A quick look at each of the risks that Mr. Subramanian has cited shows it is going to be hard to find a ‘magic bullet’ fix that encompasses most of the concerns (เคถ्เคฐी เคธुเคฌ्เคฐเคฎเคฃ्เคฏเคฎ เคจे เคœो เคญी เคœोเค–िเคฎ เค‰เค ाเค เคนैं เค‰เคจเคฎें เคธे เคช्เคฐเคค्เคฏेเค• เคชเคฐ เคเค• เคค्เคตเคฐिเคค เคจเคœเคฐिเค เคธे เคชเคคा เคšเคฒเคคा เคนै เค•ि 'เคœाเคฆू เค—ोเคฒी' เคซिเค•्เคธ เค•ो เค–ोเคœเคจे เคฎें เคฎुเคถ्เค•िเคฒ เคนो เคธเค•เคคी เคนै เคœिเคธเคฎें เค…เคงिเค•ांเคถ เคšिंเคคाเค“ं เค•ो เคถाเคฎिเคฒ เค•िเคฏा เค—เคฏा เคนै). For instance, the continuing appreciation of the rupee’s real exchange rate means exporters are increasingly going to find themselves struggling to compete on pricing against competitors from countries whose currencies have weakened against the dollar and the euro. And this even while the recovery in global trade demand is still to acquire more robust momentum (เค‰เคฆाเคนเคฐเคฃ เค•े เคฒिเค, เคฐुเคชเคฏे เค•ी เค…เคธเคฒी เคตिเคจिเคฎเคฏ เคฆเคฐ เค•ा เคธเคคเคค เคช्เคฐเคถंเคธा เค•เคฐเคจे เคธे เคจिเคฐ्เคฏाเคคเค•ों เค•ो เค‰เคจ เคฆेเคถों เค•े เคช्เคฐเคคिเคฆ्เคตंเคฆ्เคตिเคฏों เค•े เค–िเคฒाเคซ เค•ीเคฎเคคों เคชเคฐ เคช्เคฐเคคिเคธ्เคชเคฐ्เคงा เค•เคฐเคจे เค•े เคฒिเค เคธंเค˜เคฐ्เคท เค•เคฐ เคฐเคนे เคนैं, เคœिเคจเค•ी เคฎुเคฆ्เคฐाเค“ं เคฎें เคกॉเคฒเคฐ เค”เคฐ เคฏूเคฐो เค•े เคฌीเคš เค•เคฎเคœोเคฐ เคนो เค—เค เคนैं। เค”เคฐ เคฏเคน เคญी เค•ि เคœเคฌ เคตैเคถ्เคตिเค• เคต्เคฏाเคชाเคฐ เคฎांเค— เคฎें เคธुเคงाเคฐ เค…เคญी เคญी เค…เคงिเค• เคฎเคœเคฌूเคค เค—เคคि เคช्เคฐाเคช्เคค เค•เคฐเคจे เค•े เคฒिเค เคนै). Another dampener, according to the CEA, would be the increasing stress to balance sheets that companies in the power and telecom sectors have to contend with, and the deflationary bias to activity that such stress would impart (เคธीเค‡เค เค•े เคฎुเคคाเคฌिเค•, เคธीเค‡เค เค•े เค…เคจुเคธाเคฐ, เคฌिเคœเคฒी เค”เคฐ เคฆूเคฐเคธंเคšाเคฐ เค•े เค•्เคทेเคค्เคฐ เคฎें เค•ंเคชเคจिเคฏों เค•े เคธाเคฅ เคธंเค˜เคฐ्เคท เค•เคฐเคจे เค•े เคฒिเค, เค”เคฐ เคเคธे เคคเคจाเคต เคธे เคธंเคฌंเคงिเคค เค—เคคिเคตिเคงि เค•े เคฒिเค เค…เคชเคธ्เคซीเคคि เคธंเคฌंเคงी เคชूเคฐ्เคตाเค—्เคฐเคนों เค•ो เคฒेเค•เคฐ เคฌैเคฒेंเคธ เคถीเคŸ्เคธ เคฎें เคฌเคข़เคคी เคนुเคˆ เคคाเค•เคค เคนोเค—ी).

 
Besides its long-term structural benefits, the implementation of the GST, says Mr. Subramanian, would also straightaway provide a short-term impetus by easing a cross-country logistics constraint following the removal of checkposts (เคœीเคเคธเคŸी เค•े เค•ाเคฐ्เคฏाเคจ्เคตเคฏเคจ เค•े เคฆीเคฐ्เค˜เค•ाเคฒीเคจ เคขांเคšाเค—เคค เคฒाเคญ เค•े เค…เคฒाเคตा, เคถ्เคฐी เคธुเคฌ्เคฐเคฎเคฃ्เคฏเคฎ เค•ा เค•เคนเคจा เคนै เค•ि เคšेเค•เคชोเคธ्เคŸ เค•ो เคนเคŸाเคจे เค•े เคฌाเคฆ เคเค• เค•्เคฐॉเคธ-เคฒॉเคœिเคธ्เคŸिเค•्เคธ เคฌाเคงा เค•ो เค†เคธाเคจी เคธे เค†เคธाเคจी เคธे เคเค• เค…เคฒ्เคชเค•ाเคฒिเค• เคช्เคฐोเคค्เคธाเคนเคจ เคช्เคฐเคฆाเคจ เค•िเคฏा เคœाเคเค—ा). And yet, the transitional challenges from the actual operation of the new indirect tax regime could feed into the mix of factors retarding momentum (เค”เคฐ เคซिเคฐ เคญी, เคจเคˆ เค…เคช्เคฐเคค्เคฏเค•्เคท เค•เคฐ เคต्เคฏเคตเคธ्เคฅा เค•े เคตाเคธ्เคคเคตिเค• เคธंเคšाเคฒเคจ เคธे เคธंเค•्เคฐเคฎเคฃเค•ाเคฒीเคจ เคšुเคจौเคคिเคฏां เค•ाเคฐเค• เค•ो เคชीเค›े เค›ोเคก़เคจे เค•ी เค—เคคि เคฎें เคญเคฐเคฃ เค•เคฐ เคธเค•เคคी เคนैं). Pointing to other factors including the farm loan waivers and agricultural stress that pose risks to the growth outlook, the survey posits that as part of the government’s remedial responses “policy must be driven by the recognition that, over longer horizons, there is no necessary opposition between farmer and consumer interests.” Backed by procurement, remunerative and stable support prices can help ensure that the risk of wild swings in the production and prices of farm produce is obviated, thus protecting both farmers and consumers (เค•ृเคทि เค‹เคฃ เค›ूเคŸ เค”เคฐ เค•ृเคทि เคคเคจाเคต เคธเคนिเคค เค…เคจ्เคฏ เค•ाเคฐเค•ों เคชเคฐ เคง्เคฏाเคจ เคฆेเคคे เคนुเค, เคœो เคตिเค•ाเคธ เค•े เคฆृเคท्เคŸिเค•ोเคฃ เค•े เคœोเค–िเคฎ เค•ो เคฆเคฐ्เคถाเคคे เคนैं, เคธเคฐ्เคตेเค•्เคทเคฃ เคฎें เคฏเคน เคญी เค•เคนा เค—เคฏा เคนै เค•ि เคธเคฐเค•ाเคฐ เค•ी เค‰เคชเคšाเคฐाเคค्เคฎเค• เคช्เคฐเคคिเค•्เคฐिเคฏाเค“ं เค•े เคคเคนเคค "เคจीเคคि เค•ो เค‡เคธ เคฎाเคจ्เคฏเคคा เคธे เคช्เคฐेเคฐिเคค เค•िเคฏा เคœाเคจा เคšाเคนिเค เค•ि เคฒंเคฌे เคธเคฎเคฏ เคคเค• เค•्เคทिเคคिเคœ เค•े เคฌाเคฆ, เค•ोเคˆ เค†เคตเคถ्เคฏเค• เคตिเคฐोเคง เคจเคนीं เคนै เค•िเคธाเคจ เค”เคฐ เค‰เคชเคญोเค•्เคคा เคนिเคคों เค•े เคฌीเคš। "เค–เคฐीเคฆ, เคฒाเคญเค•ाเคฐी เค”เคฐ เคธ्เคฅिเคฐ เคธเคฎเคฐ्เคฅเคจ เค•ीเคฎเคคों เค•े เคธเคฎเคฐ्เคฅเคจ เคธे, เคฏเคน เคธुเคจिเคถ्เคšिเคค เค•เคฐเคจे เคฎें เคฎเคฆเคฆ เคฎिเคฒ เคธเค•เคคी เคนै เค•ि เค‰เคค्เคชाเคฆเคจ เค”เคฐ เค•ृเคทि เค‰เคค्เคชाเคฆों เค•े เคฎूเคฒ्เคฏों เคฎें เคœंเค—เคฒी เคूเคฒों เค•े เคœोเค–िเคฎ เค•ा เคชเคคा เคšเคฒเคคा เคนै, เค‡เคธ เคช्เคฐเค•ाเคฐ เคฆोเคจों เค•िเคธाเคจों เค”เคฐ เค‰เคชเคญोเค•्เคคाเค“ं เค•ी เคธुเคฐเค•्เคทा เค•ी เคœा เคธเค•เคคी เคนै ). The CEA makes bold to recommend that the “time is also ripe to consider whether direct support to farmers can be a more effective way to boost farm incomes.” Ultimately, he argues, quick and considerable monetary easing by the RBI — with policy rates cut to about 4.25-5.25% from the current 6% — could help the economy approach full potential and aid in resolving the issue of stressed balance sheets (เคธीเคˆเค เคจे เคฏเคน เคฌเคคाเคจे เค•े เคฒिเค เคฌोเคฒ्เคก เค•िเคฏा เค•ि "เคฏเคน เคธเคฎเคฏ เค‡เคธ เคฌाเคค เคชเคฐ เคตिเคšाเคฐ เค•เคฐเคจे เค•े เคฒिเค เคญी เคชเคฐिเคชเค•्เคต เคนै เค•ि เค•िเคธाเคจों เค•ो เคช्เคฐเคค्เคฏเค•्เคท เคธเคฎเคฐ्เคฅเคจ เค–ेเคค เค•ी เค†เคฎเคฆเคจी เค•ो เคฌเคข़ाเคตा เคฆेเคจे เค•े เคฒिเค เคเค• เค…เคงिเค• เคช्เคฐเคญाเคตी เคคเคฐीเค•ा เคนो เคธเค•เคคा เคนै เคฏा เคจเคนीं।" เค…ंเคคเคคः, เค‰เคจเค•ा เคคเคฐ्เค• เคนै, เคจीเคคिเค—เคค เคฆเคฐों เคฎें เค•เคŸौเคคी เค•े เคธाเคฅ เค†เคฐเคฌीเค†เคˆ เคฆ्เคตाเคฐा เคค्เคตเคฐिเคค เค”เคฐ เค•ाเคซी เคฎौเคฆ्เคฐिเค• เคขीเคฒ เคฎौเคœूเคฆा 6% เคธे เคฒเค—เคญเค— 4.25-5.25% - เค…เคฐ्เคฅเคต्เคฏเคตเคธ्เคฅा เค•ो เคชूเคฐी เค•्เคทเคฎเคคा เค”เคฐ เคคเคจाเคตเค—्เคฐเคธ्เคค เคฌैเคฒेंเคธ เคถीเคŸ เค•े เคฎुเคฆ्เคฆे เค•ो เคธुเคฒเคाเคจे เคฎें เคธเคนाเคฏเคคा เค•เคฐเคจे เคฎें เคธเคนाเคฏเคคा เค•เคฐ เคธเค•เคคा เคนै).




เค†เคชเค•ो เคฏเคน เคชोเคธ्เคŸ เคชเฅเค•เคฐ เค•ैเคธा เคฒเค—ा, เค•ृเคชเคฏा เคนเคฎें เค•เคฎेंเคŸ เค•े เคฎाเคง्เคฏเคฎ เคธे เคฌเคคाเคं। เค†เคช เคธเคญी เค•ा เคงเคจ्เคฏเคตाเคฆ !!! เคนเคฎाเคฐे เคชोเคธ्เคŸ เค•ो เคฒाเค‡เค•, เค•เคฎेंเคŸ, เคถेเคฏเคฐ เคคเคฅा เคธเคฌ्เคธเค•्เคฐाเค‡เคฌ เค•เคฐें।

0 on: "The Hindu Editorial - 4 (Risks to Growth: Mid-Year Economic Concerns)"

Click Below Link to Download Application Form

Download